Izomláz ellen hasznos tanácsok
Életmód

Izomláz ellen hasznos tanácsok

Az izomláz ellen több lehetőség is létezik, melyeket most ismertetünk. Az izomfájdalomnak két típusa létezik. Egyik az akut, mely szinte azonnal jelentkezik, a másik pedig a késleltetett izomfájdalom, melyet izomláznak neveznek. Általában az izomláz a testmozgást követő napon jelentkezik és előfordulhat, hogy 2-3 napig is megmarad. Ez a jelenség az edzés közbeni izomrost sérülésekből alakul ki. Általában azután jelentkezik a fájdalom, amint az izmaidat a megszokottól erőteljesebben terheled, melyhez nincs hozzászokva.

Az izomláz ellen a megelőzés a leghatásosabb

Érdemes alkalmazni a felsorolt hasznos tanácsokat az izomláz megelőzésére vagy megszüntetésére.

Bemelegítés

Több tanulmány is azt mutatta ki, hogy az alapos bemelegítés az edés előtt, hatásosabb lehet mint az edzés utáni nyújtás. A bemelegítéshez érdemes a fő gyakorlatok könnyű változatát végezni. Lehet ez akár lassú kocogás, biciklizés, vagy ugrálókötelezés is, de megoldás lehet a könnyű súlyok emelése.

Elegendő víz fogyasztás

A megfelelő hidratáltság elősegíti a testhőmérséklet szabályozását, amely lazítja az ízületeket. Ha nincs a testben elegendő folyadék, küzdeni fog azért, hogy a maximális szinten teljesítsen. Ebben az esetben felléphetnek izomgörcsök, szédülés, fáradtság, vagy akár ájulás is bekövetkezhet.

Megfelelő kivitelezés

A végzett gyakorlatok megfelelő kivitelezése segít védekezni az izmoknak a megerőltetésétől és a sérülésektől. Ha edzőterembe jársz és még kezdő vagy, ne félj segítséget kérni egy tapasztalt társtól vagy edzőtől. Segítenek megmutatni a gyakorlatok helye kivitelezését és a gépek szakszerű használatát.

A nyújtás fontossága

Az edzés végeztével a levezetés rendkívül nagy fontossággal bír. A nyújtás miatt az izmok rugalmasabbá válnak és ellenállóbbak lesznek, ami nagy segítséget nyújthat az izomláz ellen. Minden izomcsoportot érdemes külön-külön legalább egy percen át nyújtani.

Tanácsok a kialakult izomláz ellen

Elég sok esetben elkerülhetetlen az izomláz kialakulása. Néhány dologgal viszont csökkenthető a fájdalom mértéke.

  • Szakszerű nyújtás
  • Korlátozott pihenés
  • Sportmasszázs
  • Jegelés, ami csökkenti a gyulladást
  • Meleg fürdő is segíthet, melynek hatására vér áramlik az izmokba
  • Kaphatóak vény nélküli fájdalomcsillapító gyógyszerek, mint például az ibuprofen
  • Melegvizes borogatás